Har du tur kan du få vård

Vilken tur du har som får en resa till Gran Canaria!

Ja visst jag har tur, jag är inte bara lyckligt lottad att ha haft psoriasis i 30 år, jag bor dessutom i ett landsting som fortfarande skickar sina patienter ner till värmen. En sån tur jag har att jag får åka ner och tina upp, kanske t.o.m. artriten som jag fick på köpet med min psoriasis, ger med sig lite i värmen.

Du har tur du, vad härligt att få åka till värmen!

Undrar hur många gånger jag hört detta genom åren, men varför reagerar jag ens? Vet ju att det hela handlar bara om oförstånd, de förstår inte att det är behandling och inte semester jag ska åka på. Jag vet ju att mina fläckar syns, att värken inte går att dölja när jag haltat i veckor. Med det är ändå konstigt att det är när jag får en behandlingsresa som omgivningen reagerar och inser att jag har min psoriasis!

Jag skulle ge vad som helst för att få byta, vore mycket hellre hemma frisk och jobbade men tyvärr så går det ju inte byta, men tanken har slagit mig om hur det skulle låta om man kunde, kanske bara för några dagar, få lämna över svidande prickar och en värkande kropp. Skulle de förstå att jag faktisk har en otroligt ”tur” som får chansen att åka på dessa behandlingsresor, att sola bort mina fläckar, att mjuka upp den stela kroppen och för att inte tala om utbytet man får av umgänget man likasinnade människor som vet vad det handlar om, dessutom i en fantastisk miljö med underbar och hjälpsam personal! Det är lika stärkande psykiskt som fysiskt, ett andrum ifrån vardagen som vi med psoriasis så väl behöver.

Som avslutning vill jag bara säga att jag faktiskt har TUR som fått mina resor beviljade, det är så många runt om i Sverige som inte får den möjligheten. Den 2 april åker jag till Gran Canaria och Valle Marina för min så välbehövliga återhämtning och behandling av min sjukdom, tänk att det ska styras av TUR.

Ronny Almqvist

2 thoughts on “Har du tur kan du få vård

  1. Hej, Ronny!

    Jag känner mig så frustrerad för jag har ju bevis för att min mor som fick psoriasis för några år sedan, har blivit helt bra av kosttillskottet Fitline som jag gjort ”reklam” för på ”psoriasiprat” några gånger Jag blir nog snart avstängd från den här sidan men ”so be it”! 🙂 Nästan ingen har velat ha mer information och jag tycker att det är lite konstigt. Om det hade varit jag som hade haft problemen skulle jag nog prova ALLT!,PM International är ett mycket seriöst företag och har haft stora framgångar vad gäller psoriasis, Chrons, MS med flera sjukdomar. Jag är ingen ”lycksökare” utan jag vill verkligen hjälpa till! Ingen behöver gå genom mig utan man kan gå in på deras hemsida, läsa om det och köpa det där om man vill. Jag är heller ingen expert men jag är övertygad om att ovan nämnda sjukdomar har mycket gemensamt, nämligen en obalans i kroppen som måste återställas.

    Jag bor i Málaga och ska åka till Sverige, Ulricehamn i mars. Om du inte bor för långt från Ulricehamn, är du välkommen till ett informationsmöte som jag har anordnat där. Catharina Sandersson från Göteborg, som har flera års erfarenhet av produkten, ska hålla i mötet och du med flera är varmt välkomna att delta. Kostar naturlgtvis ingenting och det finns inga köptvång (tror inte ens att det finns något att köpa i ”fysisk” mening) utan det är bara information.,

    Kanarieöarna är inte helt fel det heller, men det hjälper väl bara tillfälligt tyvärr. Vi var på norra Teneriffa för många år sedan och våra döttrar hade hemska böjveckseksem på benen. Vi smorde in dem med mjukgörande samt starka kortisonsalvor men det som hjälpte dem var luftfuktigheten. Efter tre veckor var eksemen borta efter att ha haft detta i flera år och det kom aldrig tillbaka. Konstigt men sant.

    Jag skickar gärna information till dig om du vill, så kan du i alla fall läsa om det. Om jag hade råd skulle jag ge dig ett provpaket men jag måste ju sponsra sonen som har Chrons i första hand. 🙂
    Min e-post är yvonnebodinger@hotmail.se.

    Hur som helst önskar jag dig en hälsosam resa till Gran Canaria!

    Yvonne

Kommentera

